SURFCAMP

Efter Sydney åkte jag på surfcamp i två dagar, fett kul! På lördagen gick vi först och matade stingrays och sen åkte vi och surfade lite. Det var dock feett svårt men det kändes som jag började fatta grunderna. Jag har dock fått väldigt stor respekt för vattnet, det är sjukt hur kraftfullt det kan vara. Jag kände mig inte alls säker i vattnet, man står där med brädan i handen och bara ser en stor våg som kommer slå ner rakt på en. Sen är man under vattnet och kommer upp en stund senare med brädan någon helt annanstans. Sen måste man skynda sig att hämta brädan innan nästan våg sköljer bort en. Det blir mycket svårare när man ska hålla reda på en bräda också, jag fick den i huvet x antal gånger, skönt.
På eftermiddagen skulle vi surfa igen men då var vågorna så himla mycket större så jag surfade inte så mycket. Jag försökte först men jag kom ingenstans och blev bara slängd runt i vattnet, hade verkligen noll kontroll.
Men sen dagen efter surfade vi igen och det var lite mindre vågor. DOCK kan jag inte säga att det räknades som att jag stog upp på surfingbrädan, bara nästan. Jag tror nog att jag helt enkelt är ett hopplöst fall...Men jag SKA stå upp på en surfingbräda innan jag åker från Australien!
.
Vi bodde två stycken i varje tält på någon slags ihopfällbar säng som inte var jättebekväm. Plus att det blev så hiiimla kallt på natten så man sov inte så bra. Oh mina fötter var såå kalla, jag hade strumpor på mig och virade in fötterna i handdukar men dom blev aldrig varma! Första dagen på eftermiddagen när jag inte surfade så mycket stog jag mest på stranden i våtdräkten och solen höll på att gå ner. Det blev jäkligt kallt, duschen när vi kom tillbaka var typ det bästa på hela helgen eheh.
Själva surfcamp var väl bra, dock lite lite med bara två lärare till typ 15 personer. Plus att det egentligen bara var en lärare för att en var alltid ute och surfade och sen byttes dom av..lite dåligt. Så man fick inte så mycket hjälp, ananrs hade det kanske gått bättre (eller? heheh).
.
.
Jättefin campingplats!
.
.
.
.
.
.
.
Vi gick och matade stingrays
.
.
.
.
.
.
.
Vilda kängurus på campingplatsen!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Marschmallows, såå gott! Precis efter det kom två jättefulla tjejer och deras två kompisar. Det var längesen jag har skrattat så mycket, ahah dom började prata om massa konstiga saker och var allmänt inte så smarta, svårt att beskriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0