IS

Idag har jag och Sabrina lite otippat varit och åkt skridskor! Det var runt 30 grader ute så jag tänkte att det kunde bli ganska skönt att komma in och kyla ner mig lite. Men icke, det var ganska varmt därinne också! Det var första gången Sabrina åkte skridskor så det var lite vingligt i början men hon lärde sig snabbt!
Eftersom det var så varmt ute var det svårt att hålla isen kall så hela isplanen var i princip en pöl, tur att Kajsa har lärt mig att åka skridskor så jag slapp ramla och istället kunde briljera med att kunna stanna! Egentligen hatar jag att åka skridskor men det var kul, tror att det beror på att man inte börjar frysa ihjäl efter fem minuter eller måste ha på sig så jävla mycket kläder!
Haha Sabrina gjorde ansiktsmålning på Madelaine

Torsdag

På torsdagar gäller det att vara ute ur huset innan klockan åtta för att då kommer städarna. Tydligen är "dom trevliga men pratar för mycket" haha. Fick dock vända hem efter en lite oväntad händelse som inte är så trevlig att veta detaljerna för..Annars har det varit bra, har man ätit en halv ananas kan man inte direkt klaga! Ikväll har vi varit och sett Lejonkungen i 3D vilket var najs! Några bilder tagna idag:
Har en lös tand

Stress

Dom senaste dagarna har varit lite kaotiska. Föräldrarna har varit ganska stressade, en har inte kunnat köra bil, ett barn har spytt konstant i tre dagar och gått ner 2,5 kg och jag har skurit mig i fingret. Annars har det varit super, har inte varit dåligt väder hittills förutom en regnskur en morgon. Nästa vecka börjar dom riktiga rutinerna så det kommer nog bli lite lugnare då och jag funderar på att helt packa upp, har fortfarande en del grejer i min stora resväska hehe..
Utsikten från balkongen
Utsikt från matbordet

Freshwater

Här är lite bilder från området jag bor i!
Min skugga, har lagt på mig en del..
Vägen upp till huset

Zoo!

Förra veckan var jag och barnen på zooooo. Det var skitvarmt och jag höll på att dö, annars var det bra!
Kul liv
Några dagar senare provade jag på att äta känguru, dock ingen av dom på bilderna...I think..Lite svårt att beskriva smaken för det smakade ganska speciellt men det var riktigt gott!

Måndag

I måndags var vi och handlade mat. Affärerna är väl ganska lika, det som var lite konstigt är att dom packar ner varorna åt en. Det tar eviigheter för att man måste vänta med att lägga upp varorna för att kassörskan ska skanna och packa ner det. Men det är väl bara att vänja sig..
Lång godishylla
Hemma
Thor

Söndag

Här är några bilder från i söndags när vi var på 5-års kalas på stranden och sedan i Port Douglas!
Madelaine
Port Douglas
Sabrina

Hamnen

Såhär fint är det vid hamnen!

Första dagarna

Några bilder från dom första dagarna!
Utsikt över Cairns
Åkte bil
Thor, min ersättare till Svea
Brände mig i ansiktet efter en dag vid poolen..

Resan

Resan startade 7.15 med bil till Sundsvall. Därifrån åkte jag till Arlanda med Kajsa!
Inte mycket till sällskap.
På Arlanda spelade jag idioten i en timme. Blev efterfrågad att skriva ner hur många kort jag hade kvar, hade inte direkt något bättre för mig.
Antal kort kvar:
4!!!!
Sen flög jag från Arlanda till Frankfurt vilket tog ca 2 timmar
Flyget blev lite försenat så jag hade bara en timme att ta mig till nästa gate..liite stressigt. Jag hann i alla fall men sen blev det lite problem. Det blev något konstigt när jag skulle boarda med mitt visa till Australien. Hon skriv in mina uppgifter men datorn hade det inte i sitt system eller nått (computer says nooo). Så dom boardade alla och jag stog kvar där ensam. Tre olika personer stog vid datorer och knappade och en försökte ringa till Australien. Jag var i paniktillstånd och var nära på att lägga mig ner på golvet och gråta. Dom pratade med varandra på tyska och jag fattade inget men helt plötsligt sa dom att jag kunde gå på! I planet var det skiiitvarmt och asmycket folk men det blev svinkallt efter en halvtimme.
Jag flög till Peking i 9 och en halv timme..
Kollade på Top Model!
Tänkte på Maja! =)
Sen var jag framme i Peking! Där var jag heeelt lost..man var i alla fall tvungen att fylla i nån lapp om varför man var i kina och få det godkänt för att gå igenom en spärr efter att de noooga granskat ens pass. Sen skulle jag försöka hitta till hus D eller vad det var. Var ingenting skyltat men bara ett tåg man kunde hoppa på så jag tog det och kom fram till ett nytt hus. Där försökte jag i alla fall följa skyltarna till D men då kom jag till bagageuthämtningen. Jag frågade massa som jobbade där men ingen visste? Så när jag tillslut hittade det var det passkontroll och säkerhetskontroll igen.
Efter det skulle jag gå till gaten vilket typ tog 20 min! Det tog 1 1/2 timme att komma från gaten jag kom från till den nya..När jag var framme blev jag tvungen att ta ett av mina nödäpplen och väntade några timmar till innan nästa plan gick.
INTE gott
Fint i alla fall
Flyget från Peking till Sydney skulle ta 14 timmar med ett tekniskt stopp på vägen. Jag trodde att vi bara skulle landa och sitta kvar i planet medan dom hämtade nått eller liknande. Men icke. Vi blev tvungna att gå ut ur planet för att IGEN gå igenom en passkontroll. Jag och mitt gang (tre australienare) var ganska förvirrade.
Vi följde i alla fall efter en kvinna och gick i typ en kvart för att först visa upp våra boardingkort och sen ställa sig i en låång kö för att visa pass och gå igenom säkerhetskontroll. När jag kom ut var det last call på min gate så jag fick springa (och det var ganska långt!). Jag hann i alla fall med och gick in i planet som var det exakt samma! Jävligt onödig procedur!
Sen fortsatte vi flyga mot Sydney!
När vi kom till Sydney var vi typ 40 min försenade så jag hade ca 2 1/2 timme på mig att ta mig till nästa gate. Jag blev tvungen att lämna mitt andra nödäpple på flyget eftersom man inte får ta med sig det in i Australien..Först fick vi stå i en till lååång kö för att visa pass. Jag var ganska stressad för jag hade ingen aning om vart jag skulle sen.
En timme före mitt plan skulle gå kom jag ut och var tvungen att hämta ut min stora väska. Efter det irrade jag runt lite och visste inte riktigt vart jag skulle. Jag fick gå en ganska lång bit för att komma till Qantas Airways som jag skulle åka med. Trodde att jag äntligen var ganska nära målet men tydligen skulle jag åka med Jetstart som gick från ett helt annat ställe.
Så jag skyndade ut med alla mina väskor för att ta en buss till en annan flygplats men fick springa in igen för att ta ut pengar till bussen. När jag kom ut igen kom bussen och jag åkte till den andra flygplatsen. Där checkade jag in och gick igenom säkerhetskontrollen och skyndade till nästa gate. Jag hann knappt gå på toa innan nästa flyg till Cairns gick.
Operahuset i Sydney i mitten!
Efter 3 timmar var jag ääntligen framme i Cairns. Svensk tid var klockan halv sju på morgonen och där var den halv tre på eftermiddagen. Kände mig inte så jättefräsch efter 48 timmars resande kan man säga..