ÄNTLIGEN SOL

Idag har det äntligen varit sol, det har typ regnat hela veckan. Dock verkar det som att det blir regn hela nästa vecka också..Det var i alla fall skönt att kunna ta en promenad på eftermiddagen och njuuta i solen. På ett ställe luktade det svensk sommar! Det luktade grillat och det var någon som klippte gräset! ÅÅH!
På vägen tillbaka såg jag en ORM! Första gången jag har sett en i Australien (förutom på zoo). Den hängde typ på en skylt och jag var inte säker på om den var död eller levande. Kändes lite läskigt eftersom den var i typ ögonhöjd så jag gick förbi den snabbt, vågade inte ens stanna och ta ett kort ahah. För ett tag sen hittade vi ett ormskinn på vår uppfart, så det bor kanske en orm bland stenarna någonstans..
Förresten så träffade jag en padda typ en dag efter jag hade skrivit inlägget om dom. Den här var dock levande men den var precis utanför min dörr när jag skulle gå ner till bussen, blä. Vi har inte haft någon inne i huset på ett tag så det är ju i alla fall bra! (Jag är ganska noga med att stänga min dörr så inga äckliga djur kommer in från garaget. Såå skönt att slippa myggorna!)
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0