KONSTIGT

Det är ganska mycket här som är konstigt, enligt mig i alla fall. Egentligen är det bara annorlunda och jag är inte van vid det. Tex var jag ju inte van vid att köra på vänster sida men är det verkligen sämre? Vet inte riktigt.
Jag skulle kunna hålla på i evigheter om jag skulle räkna upp alla saker som är annorlunda men här är några:
  • Av någon anledning är det mesta gjort för utomhus. Eftersom det regnar ganska mycket också så är det konstigt att det inte är mer saker som är gjorda för att vara inomhus, när det regnar blir det liksom öde överallt.
  • Folk har mycket kläder på sig. Man går runt i långbyxor och koftor, jag har inte haft långa byxor en enda dag sen jag kom hit! Det verkar inte existera fyra årstider, man pratar mest om sommar och vinter men för mig är det sommar hela året runt. Nu börjar affärerna rea ut badkläder eftersom det är slutet på sommaren, men snart kommer det ju bli sol och man kan bada i havet igen, förstår inte riktigt.
  • Man ser ofta skyltar i affärer "nothing over 20 dollars" vilket jag inte tycker är så smart, hade det istället stått "from 10 dollars" ser det ju mycket bättre ut!
  • När det har varit en omkörningssträcka som ska sluta så slutar den åt andra hållet. Den som blir omkörd måste alltså blinka och byta till den nya filen, mystiskt tycker jag.
  • Många affärer säljer varma kläder som tjocka tröjor, jackor, uggs, mössor osv. Det kan ju inte finnas såå många turister som orkar släpa med sig allt hem?
.
.
Madelaine i lördags påväg till födelsedagskalas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0