THREE LITTLE JOINTS

Hostelet jag bodde på var ganska bra, dock blev jag tvungen att byta rum två gåner för att jag förlängde min bokning så i och för sig kanske jag får skylla mig själv lite. Dom hade tre katter där, man ser aldrig katter i Australien, ALLA har hundar! Dom fick mig att sakna Svea lite..
Jag har varit ganska lat med maten, det är så drygt att köpa grejer som man sen måste släpa med sig när man åker till ett nytt ställe. Typ alla som bodde där var värsta ambitiösa och gjorde riktig mat, man blir alltid lite avis haha. Det var några från Frankrike (det bodde typ bara fransmän och tyskar där) som höll på att göra gnocchi, det är väl ändå lite överambitiöst? Och jag blev ännu mer förvånad när dom tog fram sina egna knivar! Hahah!
.
I mitt första rum var det inte så jättelätt att sova på grund av en kvinna från nya zeeland. Asså jag har ALDRIG hört någon som snarkar så högt! Det var helt galet! Och hon snarkade exakt hela nätterna, hon lät typ som en gris! Det var flera i vårt rum som typ sov i kompisars rum för att dom inte kunde sova ahha. Dom flyttade ut som tur var, dock flyttade jag ändå rum då.
.
Det är alltid lite tråkigt att lämna ett ställe, man har gjort sig lite hemmastadd, packat upp osv. Det är alltid i slutet som man träffar dom najsaste människorna så det är lite tråkigt att åka till ett nytt ställe som man inte har någon aning om hur det kommer vara. Sista kvällen var det gratis bbq vilket var kul! Det var även en grekisk högtid (jag tror det bara var i brisbane) i en park som vi dock inte gick på. Men vid nio var det fyrverkerier vilket var jättefint. Hostelet ligger typ på ett berg så från balkongen såg man ut över typ hela stan och fyrverkerierna, skitfint!
.
.
.
.
.
.
Hmm..
.
.
.
.
.
Adelaide Street, Byron Bay Coffee och Melbourne Street i Brisbane? Jag fattar inte..
Det fanns en restaurang som hette Three Little Joints också ahha, lite roligt. Inställningen till weed är mycket mer avslappnad, det är inte alls konstigt att man går runt och röker weed. I Sverige känns det som typ jättehemskt men här är det nästan som att dricka, inte så konstigt alls. En del tycker till och med att det är typ "farligare" att dricka än att röka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0