SVENSKAR

I Australien är det väääldigt mycket svenskar. Jag hade inte riktigt förväntat mig att det skulle vara så mycket svenskar, man hör svenska i princip vart man än går. Jag tyckte det var intressant att fråga folk vad dom tyckte jag hade för dialekt och vad det såg ut som jag kom från.
Så för det mesta när svenskar undrade vart jag var från så undrade jag vad det lät som att jag kom från. Jag tror nog att majoriteten trodde att jag var från Stockholm! Okej om det är typ en skåning som tror det men det var till och med en del stockholmare som trodde att jag var därifrån! Konstigt men intressant..
När jag frågade ickesvenskar vad det såg ut som att jag kom från sa dom flesta Sverige på en gång, eller något annat land i skandinavien. Och ja jag ser ju ganska svensk ut antar jag..Men det var faktiskt en aussie tjej som trodde att jag var från Australien hah!
Förutom svenskar är det många från england, kanada, tyskland, holland och frankrike. Jag saknar att prata engelska (och att höra den australiensiska dialekten!) och prata med folk från andra länder, svenskar är ju ganska tråkiga. I Sverige känner man sig inte speciell alls men när man kommer utomlands är det ju mycket coolare. Så fort man ser en volvo, hör en svensk låt ute osv så känner man sig lite stolt över att vara svensk, här hemma har ju alla en volvo liksom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0