SOUTH BANK

Sen jag lämnade Sydney har det varit ganska bra väder och Brisbane har varit varmt och skönt, lite kallt en del nätter bara. Nu när jag varit i Noosa har det dock varit lite regnigt och tråkigt och allmänt några bortkastade dagar.
En bra sak som man har på dom flesta ställen förutom bubblers är bbq. Längs esplanader, i parker och vid vattnet brukar dom ha gratis bbq så man bara tar med sig kött och grillar. Australienare är helt galna i bbq (eller barbies som man säger här). Antingen grillar man korv (som oftast inte smakar så gott plus att man inte har korvbröd så man använder vitt rostbröd) eller så grillar man korv, känguru, kött och massa annat samtidigt. Jag tror att jag har ätit mer korv i Australien än jag har gjort i hela mitt liv, man äter korv hela tiden! Kommer sakna känguru dock!
.
En dag gick jag in på en resebyrå för att boka två grejer som kändes lite för jobbigt att boka själv, för mycket olika företag att välja på osv. Kändes inte bra alls, är verkligen inte den som går in på en resebyrå och bokar massa grejer, jag vill boka själv. Det kändes nästan lite som jag svek mig själv, men efter det här ska jag inte gå in i någon till haha! Jag gick in i en i Byron Bay för att få gratis internet men jag fick fly för att dom försökte sälja på mig massa grejer!
.
Nu har jag ju varit i tre av dom stora städerna i Australien: Sydney, Melbourne och Brisbane. Jag tycker om alla men jag tror nog att Brisbane och Melbourne är mina favoriter. Sydney är lite för stort för mig, Melbourne och Brisbane var mycket trevligare. Brisbane är mycket varmare, mysigare, renare, mycket finare längs vattnet och mindre anpassat för bilar än dom andra. Kylan i Melbourne drog ner det lite men på sommaren är det nog underbart! Så jag kan nog inte helt välja vilken stad som är min favorit..hmm..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0