I HÄRNÖSAND

Nu är jag tillbaka i Härnösand, har så många känslor som bara flödar omkring. Jag är glad för att vara tillbaka men jag tänker hela tiden på Australien och saknar det! Mitt liv har helt vänt upp och ner känns det som och jag förstår inte riktigt att jag har lämnat livet jag levde i 9 månader. Ska fortsätta flumma i mitt huvud och berätta om resan istället!
.
Resan var i alla fall helt okej, den var myycket längre än resan dit men ändå bättre. Jag hade inte så mycket strul och jag slapp stressa och oroa mig över saker hela tiden. Jag började i Cairns på morgonen och åkte först till Brisbane där det blev lite stressigt för att jag hade två timmar på mig till nästa plan och skulle byta till den internationella delen och gå igenom alla kontroller igen.
.
Sen kom jag till Singapore och var där i 26 timmar! Var ganska uttråkad där mot slutet..Men jag lyckades i alla fall hitta en soffa som jag sov på under natten så det var bra! Flygplatsen där var väldigt ren och fräsch, det enda jag kan klaga på var att man inte kunde checka in tidigare och att toaletterna spolade när man fortfarande satt på toa ahha!
Sen när jag checkade in kom man nästan till himmelriket, gratis wifi och tv som visade em! Hade jag kunnat checka in tidigare hade jag kunnat se reprisen på sveriges match så det var lite surt, men jag såg målen i alla fall. Från singapore åkte jag till Doha där jag var hela natten och sen vidare till Arlanda. Det första jag gjorde var att ställa mig till vänster i rulltrappan, det kommer ta ett tag att vänja sig vid högertrafiken..
När jag kom ut till ankomsthallen möttes jag av Kajsa, Julia och Mickan, var såå kul att träffa dom igen! Och dom hade maaat!
.
Sen hoppade jag på tåget hem. Blev så himla glad av att vara hemma när jag såg landskapet med grönt gräs, träd, blommor, vatten osv! Ska bli bra att vara i Sverige i sommar ändå! När jag kom till Sundsvall möttes jag av spöregn ahah, men det var en jättefin regnbåge så det var väl okej! Jag var ganska chockad av temperaturen, jag trodde faktiskt att det skulle vara kallare men det var ganska skönt ute. Och det bäästa av allt: LJUSET! När jag gick och la mig vid tolv på kvällen var det fortfarande ljust!
När jag kom till Härnösand möttes jag av min familj som stog och väntade på mig i mina kläder, ahha ja vi är ju som vi är. Jag fick godis och fick se mina smycken, kläder, säng och SVEA igen!
Jag har inte känt av så mycket jetlag än, jag gick och la mig vid midnatt och gick upp vid nio och har inte känt mig trött under dagen än. Gick ut på en lång promenad och var så glad av att vara hemma och sen när jag kom hem låg jag i fosterställning och bara önskade att jag var i Australien igen..Det kommer bli en konstig vecka..
.
.
Arlanda
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Min älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0