HOME

Nu är jag hemma i Cairns igen, känns såå skönt! Kom hit i måndags kväll och stannar till nästa fredag så jag hinner säga hejdå till Australien, det är ändå här jag känner mig mest hemma. Känns så himla konstigt att jag åker hem nästa vecka, jag vill verkligen inte åka hem, känner inte för att ta tag i mitt liv. Det känns som att jag har varit på semester i 9 månader, känns lite jobbigt att komma tillbaka till verkligheten.
.
Det är så himla jobbigt att allt är för sista gången nu: sista fredagen jag är här, sista gången jag går förbi tennisplanen, sista gången jag äter känguru, sista gången jag tar en promenad på esplanaden osv. Blir sentimental när jag ser 121:an mot Redlynch, kommer till och med sakna den lite!
.
Igår firade jag Sveriges nationaldag (som jag nästan glömde bort att det var) med att åka ut till Freshwater och träffa familjen igen efter två månader, det var väldigt kul! Vill inte ens tänka på dom sista dagarna här i Australien och Cairns, känns som att jag bara kommer gå runt och gråta hela tiden, vi får se..
.
Avslutar med en rolig tjuvlyssning från idag mellan en liten kille och hans pappa:
Kille: Daddy, I'm in the female toilet!
Pappa: Okay!
Kille: And daddy, I got poo in my bathers!
.
.
Bild från förra helgen när jag såg en sköldpadda! Sååå coolt! Ska köpa en sköldpadda någon gång i mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0