FRASER ISLAND DEL 2

Andra dagen började vi med att åka och kolla på ett skeppsbrott, sen åkte vi till en liten creek som var jättefin. Sen flöt man bara ner tills man kom tillbaka igen, var så himla skönt att bara ligga där och flyta. Efter det satte vi upp ett rep mellan våra två bilar och spelade lite volleyboll med gruppen. Sen utmanade vi en annan grupp från en annan tour och såklart vann vi! (eller det tror jag i alla fall)
En grej som fanns på ön var dingos, vilket är typ vildhundar. Dom kan vara ganska farliga och attackera om man inte visar att man är den som bestämmer. Man fick inte gå runt själv, om man behövde gå på toa mitt i natten var man tvungen att väcka någon som kunde följa med. Man kunde inte lämna mat, krämer osv i tälten för att dom river sönder dom i så fall ahah. Jag gick runt med en "dingostick" som man skulle typ slå i marken om det kom en dingo och då sprang den iväg. Vi såg massa dingos men bara en som kom ganska nära.
.
.
Under dom tre dagarna vet jag inte hur många gånger vi lyssnade på Gotye, det blev vår lilla Fraserlåt
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Det var lättast att flyta på magen eftersom arslet fastnade i sanden hela tiden när man låg på rygg haha
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0