BRISBANE

Jag var i Brisbane i typ en vecka och det var väldigt fint! Det var skönt att komma till en lite större stad igen så man bara kunde gå runt och utforska och hitta små fina områden. Jag har dock varit vääldigt dålig på att ta kort, orkade inte ta med mig kameran hela tiden så jag har bara lite kort på mobilen som jag inte kan få in i datorn. Bland annat gick jag förbi ett dött djur som jag inte riktigt förstod vad det var för nått. Det var typ som en blandning mellan en hund och en räv fast med ganska lång svans och långa klor. Någon som vet?
När jag först kom till Brisbane trodde jag att jag skulle bo på den andra sidan av ån/floden så det blev helt fel första gången jag gick ut och tog en promenad. Jag hamnade på ett helt annat ställe än vad jag trodde, det kändes som jag gick åt fel håll och allt var bara helt tvärtom.
Det känns som att Brisbane var mer anpassad för cyklar och gående än Melbourne, Sydney och Cairns. Det fanns överallt cykel- och gångvägar, det fanns gratis cyklar man kunde låna över hela stan osv. Jag bodde i ett ganska mysigt område på ett berg med ändå nära avstånd till stan. Det som också var bra var att ena sidan av floden kändes mer business och den andra var lite trevligare och mysigare så jag hängde mest på den delen av stan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0