BÄSTA DAGEN

Efter Rainbow Beach åkte jag vidare till Agnes Water där jag surfade och kom äntligen upp på brädjäveln! Det var typ bästa känslan, en av mina höjdpunkter på hela tiden i Australien! Den här gången tog jag en lektion med två kompisar från Sverige i en grupp där man kunde vara max 10 eller 15 tror jag. Men det var bara vi som hade bokat så vi fick en privatlektion vilket var perfekt!
Den här läraren var mycket bättre än dom jag har haft förut, han var bättre på att förklara och säga vad man gjorde för fel. Så efter ett tag gick vi ut i vattnet och han hjälpte oss lite och sen stog jag upp flera gånger, det var såå kul! Han sa att han skulle gå upp och hämta sin bräda och surfa med oss men han kom aldrig tillbaka så vi fick klara oss själva resten av tiden. När man tittade tillbaka på stranden så gjorde han typ yogaövningar och stog på huvudet ahah! Det var en gång som jag kom upp på brädan och ba tänkte shit jag står upp på en surfingbräda! Jag stog ganska länge och sen helt plötsligt märkte jag att jag var på väg att surfa rakt in i några klippor och hoppade snabbt av haha!
.
En sak som inte var så rolig var hur jag kom fram till Agnes Water. Det finns två stora bussbolag i Australien som backpackers åker med, Greyhound och Premier. Jag åker med Premier vilket är billigare men busstiderna är sämre och det tar ofta längre tid. I alla fall skulle jag åka från Rainbow Beach till Agnes Water, jag bokade hostel på internet samma dag för att det inte fanns någon täckning i Rainbow Beach. Sen fick jag vänta på bussen tills jag fick täckning så att jag skulle kunna ringa hostelet så att dom kunde fixa transfer till mig, men för det första så hade dom inte fått in min bokning i systemet och hade ingen transfer. Men dom var snälla och sa att det var någon som skulle kunna hämta mig samtidigt som dom skjutsade två tjejer som skulle med en annan buss. Det enda var att jag skulle behöva vänta en och en halv timme men det kändes väl helt okej.
I alla fall så kom jag fram med bussen precis efter midnatt. Med Premier så åker dom inte ända in i Agnes Water utan jag blev avsläppt mitt ute i ingenstans 30 mil därifrån. Tjejerna som skulle få skjuts skulle åka med Greyhound som åker ända in till stan. Så jag blev ganska osäker på om dom fattade att jag skulle vara därute och om jag skulle bli upphämtad alls.
Men jag tänkte väl att jag kunde vänta ett tag ändå. Grejen vara bara att alla mina pengar på mobilen hade tagit slut, jag hade ingen täckning, var mitt ute i ingenstans och dom få bilar som åkte förbi åkte åt andra hållet. Eftersom det var mitt i natten var det inte så jättevarmt så jag började gå fram och tillbaka och bara gick och gick i en timme för att hålla mig varm. Efter en stund hoppade det plötsligt fram en hund som följde efter mig ett tag innan den tröttnade, den gjorde mig i alla fall lite lugnare ahha.
Lite efter ett körde det förbi en bil som sen vände, stannade och undrade om jag ville ha skjuts. Jag var ganska osäker på om jag skulle bli upphämtad och ville inte stanna där hela natten så jag sa ja och hoppade in. Han var kanske 30 eller nått och det första han frågade mig var om jag var singel, resten av resan satt jag och tänkte ut hur jag skulle fly om det behövdes..Jag sa att jag hade en pojkvän hemma och babblade på och tänkte att det skulle få honom att sluta. Men han fortsatte bara att säga att jag var vacker osv och erbjöd mig öl och weed...
Efter vad som kändes som en evighet kom vi alla fall fram och han släppte av mig på hostelet och jag kunde gå och lägga mig lite innan två. Jag tror inte att jag kommer lifta ensam på ett tag framöver! j

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0