FUKTIGT

Just nu är det så himla fuktigt och svettigt, idag och igår har nog varit bland dom värsta dagarna hittills. Bara att gå ner till skolan som är kanske på 600/700 m gör att man är helt blöt på ryggen. Man går runt hela dagarna och är lite småsvettig och bara man typ gör något litet ansträngande blir man assvettig.
När jag först kom hit var det inte fuktigt alls, första gången jag upptäckte det var någon gång i november. Då var det en aha-känsla men jag trodde aldrig att det skulle bli som det är nu. Jag var i alla fall ute och gick med Thor (=gå sakta eftersom han är liten och har dålig kondition) och strosade mest runt i området. Jag kände mig inte ansträngd alls, men helt plötsligt känner jag att hela min rygg är alldeles blöt av svett.
Fuktigheten gör också att man inte kan lämna mat framme länge, speciellt inte kex, chips eller liknande eftersom det blir alldeles mjukt. Allt är i burkar eller plastpåsar, är nog ingen idé att börja importera knäckebröd buhu.
.
.
Thor ligger ganska ofta under min säng eftersom det är lite svalare där. Det är lite jobbigt när han börjar morra och skälla, speciellt om man inte vet att han är där..
Nu ska jag lyssna på Radio Svenne och spela hjärter på min mobil i en timme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0