BYRON BAY SÖNDAG + MÅNDAG

Resan började ju på söndagen, jag sov i tre timmar och sen tog jag flyg från Cairns till Brisbane 6 på morgonen. Solen höll precis på att gå upp och himlen var alldeles rosa och orange, skitfint! Vet inte varför jag inte tog några kort på det..Jag sov hela flygresan (tog typ 2 eller 3 timmar) och sen tog jag ett tåg från flygplatsen till busstationen. Där väntade jag typ 4 timmar och sen tog jag bussen till Byron Bay.
Resten av kvällen orkade jag inte göra så mycket, gick och lade mig tidigt. Jag bodde i en slags "lägenhet", första natten var det bara jag och två tjejer från Kanada. Vi bodde i ett rum med fyra sängar och sen fanns det ett till rum med dubbelsäng. Tillsammans hade vi ett litet kök, en tv och badrum. Det fanns typ inga bestick så jag satt och åt nudlar med en slev och en tång, funkade ganska bra faktiskt!
.
På måndagen gick jag ner till stranden med Lauren och Kim (mina roomies). Jag provade att surfa för första gången, det var skitkul fast väldigt svårt! Det var ganska höga vågor (om man jämför med Cairns i alla fall hah) och väldigt grunt. På måndagen var första gången jag badade i havet sen i november, ganska sjukt! (Man kan ju inte bada i havet i Cairns just nu.)
På kvällen drog vi till Cheeky Monkeys för att vi hade gratis inträde och mat. Det tog sin lilla tid. Först stog vi utanför och köade i typ en timme och sen fick vi vänta ytterligare 1 1/2 timme på att få vår mat..När vi skulle dra hem började det spööregna och vi blev helt dyngsura även fast vi bodde bara rakt över gatan.
.
.
.
.
.
.
Stranden
.
.
.
Lauren och Kim
.
Det fanns inga lediga bord så vi satte oss med dom här killarna från England. Dom var med i någon frågesport och vann 2 flaskor champagne och massa öl, det var najs haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0