STORA BARRIÄRREVET

På onsdagen gick vi upp tiiidigt för att åka ut till revet. Det var väldigt blåsigt så det gungade mycket på vägen ut till revet. Det var ganska många som gick ut och spydde i påsar, som tur var hade vi tagit sjösjuketabletter! Vi åkte till två olika ställen och snorklade, var väldigt fint! I och för sig tror jag att jag förväntat mig lite mer, eller jag kanske hade högre förhoppningar för att alla har sagt hur bra det var. Men jag tyckte det var lite tråkigt att revet var så blekt, det var inte mycket färger alls.
På andra stället var det väldigt blåsigt och det var ganska svårt och jobbigt att simma omkring. När jag skulle ta mig tillbaka till båten hamnade jag på helt fel ställen. Jag kollade upp och började simma i en riktning och när jag kollar upp efter 2 minuter är jag på ett helt annat ställe än jag borde ha varit. Kände mig lite ensam och vilsen haha.
Det hände två lite mindre roliga saker också. Efter att ha snorklat några timmar så brände jag såklart hårbotten igen. Jag hade varit väldigt noga den senaste veckan med att ha på mig kepsen men det känns liksom inte så naturligt att snorkla runt med en keps så det var ju ändå lite väntat. Den andra saken var att jag brände mig på armen. Jag skulle gå och fylla på min vattenflaska och det var inte jättestadigt eftersom det gungade så mycket. Så jag tappade balansen och stötte i en liten kran till en tank med varmvatten dom hade som tevatten. Aouch. Kranen var ju kokhet så man fick sig en liten brännskada, det konstiga är att det är värsta symmetriskt och typ ser ut som ett frimärke. Om det inte försvinner så får det väl vara ett av alla ärr som minne av Cairns.
.
.
.
.
Kille som dök runt och tog kort på folk ahah
.
En liten manet
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Nån som har lagt dit en boomerang?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Aj

Kommentarer
Postat av: Lars Kågström

Fina bilder från under vattnet. Dem har jag inte sett. Men jag såg på Facebook från mina gamla kompisar i Melbourne att det bara är 11 grader och regn. Huuh!

2012-04-24 @ 08:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0