PALM COVE

I helgen har vi varit i Palm Cove, det ser verkligen ut som bilderna man ser på typ paradisstränder och är hur fint som helst! Går inte riktigt att se hur det egentligen ser ut på bilderna, man måste se det i verkligheten!
.
Palm Cove är en liten turistort där det i princip bara finns hotell, restauranger, lite affärer och mataffärer. Jag gillar att det inte är så stort och för mycket turister, stranden är inte packad och det känns lite isolerat även om det bara är en halvtimme från stan.
.
Föräldrarna äger ett hus där som i vanliga fall är uthyrt men vi åkte dit i helgen för semester. Dom kallar det för sin "sommarstuga", ganska fin jämfört med vad jag tänker att en sommarstuga är hehe.
.
Så på lördag var det första gången jag var på stranden i Australien! Jag kunde inte riktigt fatta att jag var där, det var för vackert för att förstå! Vi var ute i solen i typ 5 timmar och jag hade faktiskt solkräm med 30+ på mig men jag brände mig ändå lite på axlarna och armarna..Jag råkade som vanligt bränna mig i hårbotten också, lite svårt att ha solkräm där..Jag har inte blivit en hattmänniska än men det kommer jag nog bli snart, man klarar sig inte utan en när det blir sommar!
.
.
Utsikt från handduken
.
.
.
.
.
.
På söndag var min idé att se soluppgången vid stranden. Så jag gick upp vid fem men det blev aldrig riktigt någon soluppgång, det blev typ bara ljust..
.
Såhär såg det ut när jag kom
.
.
.
.
.
Jag fick inte se solen men det var fint ändå! Vattnet var alldeles stilla och det var ganska få människor. Efter en stund kom det en man och satte sig en bit bakom mig och gjorde någon slags meditation eller nått. Vågade inte fota honom men han såg väldigt fridfull ut i alla fall haha
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Resten av dagen höll jag mig borta från solen..På eftermiddagen åkte föräldrarna hem och jag och barnen stannade en dag till. Palm Cove är ett av dom populäraste ställena i Australien för bröllop och vi såg lite av ett när vi var där på eftermiddagen. När vi körde hem åkte vi också förbi ett! Så fint!
.
.
.
.
.
.
.
Fotograf på språng
.
.
På kvällen hade jag ett till trevligt möte med en ödla..Den var inne i badrummet och jag försökte få den att springa upp på väggen där jag i alla fall kunde se den hela tiden. Men den sprang istället in i sovrummet och gömde sig under en hylla.
När jag sen gick och la mig var den inte kvar längre och jag kunde inte se den någonstans! Det slutade med att jag beväpnade mig med en tygorm för att kunna fösa/slå bort den med om den skulle få för sig att hoppa på mig hehe.
.
En död ödla jag hittade hemma för några dagar sen. Hoppas att det är den som var i mitt badrum och att jag typ skrämde den till döds mohahah
.
På måndagen var vi på stranden och i poolen igen. Jag hade fortfarande solskyddsfaktor 30+ men jag måste ha missat lite för jag har en röd liten fläck på ryggen..oops. På vägen hem var jag ganska trött och visste inte riktigt vart jag var. Så jag råkade missa avfarten, bra gjort..
Jag glömde ta kort på huset så jag gör det nästa gång jag kommer dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0