ÖDLAN

Igår fann jag en obehaglig överraskning i mitt badrum. En liten ödla satt precis ovanför spegeln och glodde på mig. Jag var mest rädd att den skulle hoppa rakt upp i mitt ansikte eller nått sånt..När jag kom närmare kröp den iväg och sprang in bakom toan! Jag fick panik och tänkte att jag aldrig mer skulle lämna toadörren öppen. Jag spolade toan för att den skulle komma ut och ödlan sprang ner på golvet. Vi var nog båda lika rädda och jag stod och hoppade runt lite på golvet och visste inte riktigt vad ödlan planerade att göra. Tillslut sprang den ut UNDER dörren så nu är jag alltid lite extra uppmärksam när jag går in i badrummet..
.
Dom här ödlorna är ganska vanliga och vi har en del runt huset. Dom brukar oftast vara vid balkongen/altanen och kommer fram på kvällen och gör massa jobbiga ljud. Jag har sett någon inomhus i allrummet men ingen i mitt rum än som tur är!
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0