KROKODIL

Idag har varit en helt vanlig måndag, har inte hänt något utöver det vanliga. Ska berätta någon annan gång vad jag har för rutiner varje dag. Jag vill ta lite bilder först, har inte tagit några idag..
.
Jag läste idag i Cairns Post att det varit en krokodil i Palm Cove där vi var förra helgen! Eeehh..och jag ska dit om två helger, blir lite rädd..Jag vill kunna bada i havet! Stranden hade blivit avstängd och den 2 meter långa krokodilen hade varit "ovanligt orädd för människor" och varit nära stranden antar jag. Det hade varit en till krokodil vid en annan strand nära också..Så vi får se hur det går, hoppas att det inte är några krokodiler, regn eller att manetsäsongen börjat (då kan man inte bada i havet alls) när jag åker till Palm Cove!
.
Förra veckan var jag och försökte hitta ett par stövlar, jag gick in i varenda skoaffär men såg inte ens en enda stövel! Sjukt konstigt, jag tycker det borde finnas eftersom det kommer regna i typ tre månader..Dock har inte regnperioden börjat än så det kanske kommer eller nått..Nu är det varmt och sol igen så jag är glad (och lite yr).
.
En annan konstig sak är att jag sett en kille typ 5 gånger nu! Första gången såg jag honom när jag och Sabrina var och åkte skridskor och sen har jag sett honom vid EXAKT samma korsning i stan, läskigt..
.
.
.
.
.
Jag äter en klubba i Palm Cove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0