JUL

Den här julen kommer bli vääldigt annorlunda. Det är första gången jag inte firar den med min familj, och första gången utomlands (tror jag?). Här blir det bara varmare och fuktigare och jag har inte fått några julkänslor alls. För det första firar man på juldagen så det blir lite konstigt att inte göra något speciellt på julafton när allt i vanliga fall händer. Traditionerna är helt annorlunda, är dock glad att slippa julmaten (förutom risgrynsgröt, ååh!). Man äter inte så mycket varm mat eftersom det redan är varmt ute, vad jag vet kommer vi äta räkor!
.
Det här är egentligen ett ganska konstigt år. Helt annorlunda rutiner, vardagsliv och klimat. Första gången jag varit hemifrån så här länge utan att träffa någon jag känner. Är så konstigt att min familj är på helt olika platser. Agnes i Stockholm, jag i Australien, Elsa i USA och mamma och pappa helt ensamma hemma (med Svea, som säkert har skiittråkigt)!
.
.
Kommer sakna svamparna i julgranen
.
.
.
.
.
.
.
Forever den längsta tjejen i familjen!
.
.
.
.
.
Haha Elsa lyckades på något sätt komma med på alla bilder! Drömde att jag hälsade på henne i USA, man blev tvungen att klättra upp för någon jättesmal stege för att komma till henns hus som typ låg i en koja? Sabrina och Madelaine tycker vi liknar varandra i alla fall, kanske dags att erkänna.. Har skypat lite med henne och det känns som det är många saker som är lika. Det känns som Australien och USA är lite lika när det gäller bil, matkultur, arbete osv. Hade inte förväntat mig att det skulle vara som USA alls! Lilla lillens blogg om USA hittar du HÄR
.
Idag drack jag förresten mjölk. JAG DRACK MJÖLK! Blir förundrad över mig själv ibland. Just nu är jag ensam hemma med Sabrina och Madelaine och vi har precis jagat en ödla. Den har sprungit runt med sin unge i munnen. Helt plötsligt hörde jag hur den ramlade från taket ner till golvet. Jag hade inte direkt koll på den då så jag fick lite panik och hoppade upp på soffan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0