SAKNAD

Nu i juletider saknar jag Sverige lite extra. Det är inte alls som det ska vara på julen och inga traditioner är samma. Förra julafton hade jag aldrig kunnat tänka mig att jag skulle sitta här i Australien ett år efter! Även om det är en spännande upplevelse så föredrar jag ändå min familjs traditioner. Det är första julen vi inte är samlade hela familjen vilket är lite konstigt. Eftersom julen verkligen förknippas med att vara med sin familj känns det lite konstigt att jag ska fira den med en helt annan familj som jag bara har känt i 3 månader och med helt andra traditioner.
Jag visste att jag skulle sakna massa saker men det är mycket jag är glad att vara utan också! Jag försöker i alla fall att uppskatta allting här för även om det är dåligt här behöver det inte betyda att det är bättre hemma.
.
Några saker jag saknar:
Det jag saknar mest (förutom människor då) är fiiiil!
.
Åh ibland går jag verkligen och suktar efter godis!
.
Knäckebröd med messmör, åååh!
.
Alla mina smycken och kläder
.
Svea! =( Tycker lite synd om henne. Hon har ingen att gosa med längre, och jag kan inte gosa med henne!
.
Saknar skolan (och studenten!)
.
Solum
.
Solum
.
Härnösand är ändå lite fint

Kommentarer
Postat av: Lars Kågström

Hallå där! Jag gosar faktiskt med Svea ibland!

2011-12-23 @ 12:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0