DAGENS HÄNDELSE

Idag hade jag tänkt att utnyttja min sista lediga dag med att ta min cykel in till stan och bara slappa lite. Det såg lite molnigt ut precis när jag skulle åka men jag tänkte att det kanske går över. Men nej, istället började det spöregna. Det var ju inte kallt eller nått sånt så det var inte så farligt i början men det blev bara värre och efter ett tag gjorde den ont av regnet, var typ som hagel.
Jag började bli lite rädd när det sen började åska och jag kände mig inte så säker på en cykel. Så jag satte mig under ett tak och väntade på att det skulle gå över vilket tog sin lilla tid. Det blixtrade och mullrade och flera gånger hann jag inte räkna långt mellan blixt och dunder. En gång hann jag bara räkna till ettusenett!
När åskan lagt sig lite vände jag om (hade hunnit cykla 6 km) och cyklade hem i ösregnet istället. Vreed ur vatten ur alla kläder, duschade och satte på ac:n. När man varit ute i regnet vill man typ bara in och sätta på sig massa kläder. Hade jag haft mjukisbyxor hade jag nog tagit på mig dom haha! Den här gången fick jag nöja mig med en kofta.
.
.
Lite bilder hemifrån:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0